torsdag 25 juni 2015

Paavo nurmi games

Vilken jäkla resa :O

Flög från Karlstad vid 16 och skulle åkt från Arlanda mot Helsingfors 20.45. Men icke sa nicke, de planet fick tekniska problem och vips så stod de klart att jag även skulle missa mitt anslutande plan & många andra med mig, de skulle dessutom mycket längre bort än Åbo, typ Singapore. Panik utspelade sig och folk blev smått panikslagna. Jag en av dem. Om jag inte skulle komma fram i tid va de ju faktiskt ingen idé att åka. Har tävlingen varit har jag lixom inte så mycket att göra i Åbo. Så kul är det inte att resa, bara för saken skull. Nepp hepp. 

Efter många om och men och andra bud från flygbolaget googlade jag fram att en flight direkt till Åbo skulle avgå 22.30. Frågade personalen om jag kunde bli ombokad till denna. De ringde, flighten var fullbokad. Just my luck tänkte jag. Någon som kan skjutsa hem mig? Nu skiter jag i dett (ja jag var både trött och hungrig) ;) meeeen envisa jag. Efter turer om övernattning i Helsingfors och flighter hit och dit så ber jag en annan tjej ringa igen för att kolla den där 22.30 flighten. Efter några minuter ringer den i andra änden av luren upp "oss" igen. Nu finns det plats (om någon avbokade i sista tid, tack, jag kommer älska dig livet ut) 

Så hej och hå, jag tog min väska i högsta hugg och sprang från terminal 2 till 5, checkade in på nytt, gick genom säkerhetskontrollen OCH vet ni!? 22.30 flighten lyfte bara 10 minuter efter schemalagd tid. 

Jepp, så 01.30 låg jag i min hotellsäng. Sov som en klubbad säl till 9, åt jättegod frulle & nu ligger jag åter i den där hotellsängen och bara njuter. Jag är här, jag är utvilad, mätt och det är 6h kvar till start. Det grejade sig till slut. Så himla gött rent utsagt :)

Såhär ser startlistan ut ikväll förresten, de ska bli kul det här!

Over and out! :)

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar