lördag 17 maj 2014

Alldeles allena

Cyklade ner till ett sommarvarmt Tingvalla för ett höjdpass i förmiddags. Låter kanske som en helt vanlig dag för mig!? Men icke sa Nicke. Dels var det första höjdpasset utomhus & dels så var jag ensam. Ingen coach & ingen träningskompis. Det å andra sidan kallar jag en ovanlig dag.

Valde därför att också tänka lite annorlunda mot vad jag vanligtvis gör. Tänkte att jag helt enkelt bara skulle gå ner & njuta. Försöka få en go känsla och helt enkelt bara hoppa höjdhopp. Men det var knepigt. Det är så lätt (tycker jag) att bara se höjder när jag hoppar, ju högre desto bättre träningspass. De heter ju trots allt HÖJDhopp. Men idag försökte jag verkligen tänka bort det. Försökte se något annat i min hoppning & tänka på ett annorlunda vis.

Hoppninen idag då...
Det blev verkligen inga månsterhöjder, men det var ju heller inte syftet. Jag la ribban på 1.70 & hoppade & hoppade. Klarade och rev på en massa konstiga vis. Rev big time ibland & flög ibland. Försökte leta efter den speciella känslan, flyg-känslan som alla höjdhoppare drivs av. Det var annorlunda, att hoppa helt utan coach & någon stans tror jag att det var lärorikt i det långa loppet. Men helt klart föredrar jag det som det brukar vara (det är tur att allt är som vanligt på tisdag igen), lite djupt rotad i sina rutiner är man nog ändå ;)
Karlstad kan man lita på, soligt å skönt :)

Nu ska jag dyka in i garderoben & packa lite. Imorn kilar jag & en vän till Sthlm för lite kvalitetstid i två dagar. Lite vardagslyx, shopping & fika. Hoppas så på fint väder!

Önskar er alla en trevlig helg! :)
KRAM


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar