tisdag 15 mars 2016

Portland tisdag

Hej hopp. Idag är det tisdag här i Portland, troligtvis onsdag när ni läser detta för klockan är ungefär natten hos er nu, så himla konstigt det där. Hoppas ni sover gott ;)

Igår, måndag hade jag hopp och skuttdag. Började dagen med en lugn stund på hotellet följt av starbucks (såklart), för att ladda upp inför en flygstund i friidrottsarenen. Flygrutten gick bra och jag fick en skön känsla av både själva arenan och banorna. Stenhårt golv! =BRA golv. Va också skönt att få in ett helt höjdpass, träningsmässigt, där det inte spelar någon roll hur många hoppen blir utan fokus är att "bara hoppa". Lite som att njuta och leka höjdhopp brukar jag tänka.

Och det gjorde jag. Andades in hela atmosfären och njöt.

Såhär ser banan och madrassen ut förresten ;)

och....
Såhär här ser det ut när tre hopperskor hoppar där ;)

Idag har jag inte tränat än, uppvärmningsarenan öppnar 14 & tävlingsarenan 18 så det blir ett pass i "vanlig tid" likt hemma. Idag står det häckar på programmet.

För att inte risker att jag fastnar på hotellet eller starbucks stack jag i förmiddags in till stan och mötte upp min fina vän, mrs. pooley. Vi tog en promenad till en gigantisk bokaffär och shoppade sedan lite till inne i stan innan vi placerade våra rumpor på ett café. Mysigt så det förslår. En superbra förmiddag, helt i min smak.


Nu ska jag se på en film och vila inför dedär häckhoppen. Sleep tight amigos :)

Kram




2 kommentarer:

  1. Grattis till den fina 5 e platsen i Portland.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack för en fin kommentar och ord! :)

      Radera