söndag 13 mars 2016

Hej från Portland

Heeeeeej!

Nu har vi kommit fram till staterna, sovit 2 nätter, ätit frukost, lunch, middag, tränat & varit till hallen. Fick jag med allt? Haha. Lite snurrig känner jag mig, den här tidsskillnaden är spännande. När man ringer hem och möts av ett godmorgon, näää godnatt säger jag ;) PS. Mamma gillar att gå upp tidigt och jag lägga mig tidigt. Aka. 21.00 här, 06.00 i Sverige.

För att minimera risken att jag flummar ut totalt, den där jetlagen kan göra att jag inte riiiiiktigt pratar klarspråk, tro mig, några grodor har redan hoppat ur min mun ;) 

Vi kör på bilder istället:

Såhär såg första lunchen ut, hälsosamt för att vara USA va? Mycket nöjd :)

Efter lunch va det dags för SVT att komma på besök, kommer på kvällens Sportspegeln. Efter detta hakade de på oss och vi drog till hallen (där iVM kommer gå) för att kika på amerikanska mästerskapen. Det var fränt! :) en liten tjej född 1998 hoppade världsårsbästa med 1.99, INSPIRATION :) det går alltså att hoppa högt på dedär banorna, blink blink ;)

Idag blir det lättare träning, lite mångsteg och sånt och förhoppningsvis en eller två koppar starbucks. MUMS.

Vi hörs snart igen. Kram på er





2 kommentarer:

  1. Knappt har skidåkarna glidit i mål på Ski Tour Canada förrän höjdhopparna ska glida över ribban på iVM i Portland. Hoppas du Sofie får på ytterligare kanonhopp över 1,90.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, vi idrottare håller oss i västra delen av världen just nu. Tusen tack, det gick kanonbra & jag är jätteglad och nöjd.

      Radera