tisdag 15 september 2015

Finnkampen

Jaaaaaaa!

Alltså hur skönt? Mitt mål inför Finnkampen var att avsluta säsongen bra, att ge säsongen det avslut den förtjänar. Men jag visste att det kunde bli tufft. Det har varit en lång säsong, jag har känt mig trött och sliten och veckorna efter VM har huvudet inte riktigt hängt med. Jag har i ärlighetens namn känt mig jättetrött och som jag skrev i förra inlägget har målet efter VM varit att hitta mig själv igen.

Så gissa min lycka när jag på uppvärmningen kände att kroppen var pigg. Jag blev överlycklig! Det är dock inte alltid som uppvärmningen hänger ihop med hoppningen, men även på inhoppningen kände jag att kroppen ville mycket. Jag tog 1.80 lätt i överdragsbyxor och det gav ett skönt självförtroende inför första tävlingshoppet. Jag tror att allt detta gjorde att jag var extra lycklig just i söndags. Att jag kände att jag kunde prestera och att formen fanns kvar trots några trötta veckor. Jag blev så himla glad att jag skulle få avsluta fint. Denna underbara säsong fick sitt körsbär på glassen!

Nu kan jag ta med mig den bästa och jämnaste säsong jag någonsin haft in i uppbyggnaden och just bygga upp mig inför vad som komma skall. För att bli starkare, snabbare & en bättre höjdhopperska. Det finns många fler mål, många fler upplevelser och tävlingar jag vill göra. Jag har aldrig vart mer motiverad än jag är idag.

Vill även passa på att tacka för allt stöd jag fått under denna säsong. Den började lite sömnigt men avslutades i full speed. Tack för att ni trott på mig och peppat mig hela vägen, när det gått trögt och när jag skördat framgång. Tack för allt ni ger mig!
- Stefan, min träningsgrupp, IF Göta, Daniel, familjen, vännerna, jobbet (Riksbyggen), 2xu, Dobsom, Reztart och alla som på små och stora vis peppat live och via sociala medier.

STOR kram på Er

Privat foto
Foto: Ryno Quartz /svensk friidrott 
Foto: TT
Foto: Ryno Quartz /svensk friidrott 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar