torsdag 21 juli 2016

EM, OS uttagning och allt däremellan

Hej från en som inte haft en ledig stund på ungefär en månad ;)

Galet hur busy jag varit. Efter senaste inlägget har jag:
-hoppat Sollentuna GP. Resultat: 1.89 och vinst med ok försök på 1.93
-hoppat EM-kval & final. Resultat: 1.89 i båda två. Slutade på en 9e plats totalt och var inte helt nöjd med det. Men skam den som ger sig, nästa gång så....:)
-hoppat lag-SM. Resultat: 1.88 och totalt ett lag-SM brons i hela tävlingen med min klubb IF Göta
-hoppat i Eberstadt, höjdhoppets Mekka. En dröm att få hoppa där, likt många av mina idoler gjort. Resultat: 1.93 och en tredjeplats.

Och nutid? Nu hann knappt tävlingskläderna torka efter senaste tvätten innan det var dags att lägga dem i väskan och smita iväg igen. Den här gången väntar London Diamond league och min första Diamond league utanför Norden. Bara det ska bli häftigt. Att det dessutom går på Olympiastadion från 2012 ser jag som en sjukt bra uppladdning inför vad som komma skall.

För...det har jag faktiskt inte skrivit här än. Även om chansen är stor att jag skrivit det på alla andra sociala medier
-jag har blivit uttagen att representera Sverige vid de olympiska spelen i RIO. OH MY GOD!! Snacka om dröm & att alla superlativ jag kan inte ens kommer i närheten av att beskriva den känsla jag fick när beskedet nådde mig...och som jag känner nu med.

Helt helt underbart!

Det var en lite snabb resumé av mina senaste dagars/veckor. Risken är tyvärr stor att jag inte kommer hinna uppdatera så mycket framöver nu heller. Men vet ni? Instagram är rätt kul det med. Följ mig gärna där för en aning snabbare uppdateringar ;)
Sök: Skoogsofie så hittar ni mig.

Och såklart en bild. Inga inlägg utan minst en bild :) bjuder på en från min senaste tävling, i Eberstadt där jag blev såhär lycklig över att klara 1.93.

Kram på er.
Hoppas ni har/får en härlig helg :)

2 kommentarer:

  1. Sååå kul!!!! Sitter å hejar på dig nu i os finalen :)

    Mats silversund

    SvaraRadera
  2. Gjorde detsamma här, rikigt bra hoppat! Fortsätt inspirera :)

    SvaraRadera